Klasa Premium - profesjonalne wyposażenie warsztatów i SKP

Czy lepiej wyposażyć warsztat w kanał czy w podnośnik?

Osoby otwierające swój pierwszy warsztat samochodowy często zastanawiają się, czy powinny od razu zainwestować w profesjonalne podnośniki samochodowe, czy może lepiej zacząć działalność ze zwykłym kanałem. Warto przyjrzeć się temu problemowi bliżej.

Kanał – bezproblemowe rozwiązanie

Największą zaletą kanału jest to, że jest w zasadzie bezproblemowy. Prosta konstrukcja nie wymaga obsługi, serwisowania ani przeglądów. Jedynym obowiązkiem związanym z kanałem jest to, że trzeba przykrywać go zgodnie z wymogami BHP. Praca w kanale jest jednak mało komfortowa. Po pierwsze, zazwyczaj gromadzi się w nim wilgoć i po prostu jest w nim zimno. Jak łatwo można się domyślić, takie warunki źle wpływają na zdrowie mechanika (ale też na sam warsztat). Kanał ma określoną, stałą głębokość. Mechanikom nie zawsze jest wygodnie z niego pracować. Niższe osoby muszą dodatkowo używać w kanale podwyższenia, przez co wygodne poruszanie się w nim może stanowić problem. Aby kanał zapewniał komfortowe warunki pracy, dodatkowo należy przygotować w nim miejsce na narzędzia i zadbać o solidne oświetlenie.

Podnośnik – optymalny komfort pracy

Podnośnik samochodowy daje zupełnie inny komfort pracy. Przede wszystkim dzięki podnośnikom można dowolnie zaaranżować przestrzeń w warsztacie. Podnośniki ustawia się na różną wysokość. Dlatego też zarówno mechanicy wysocy, jak i niscy mogą ustawić pojazd tak, by mogli przy nim pracować całkowicie komfortowo. Mają oni pełen zakres ruchów przy pojeździe, nie są ograniczeni zimnym, wilgotnym kanałem. Podnośniki sprawdzają się oczywiście w warsztatach, które są dość wysokie. Nie ma sensu kupowania podnośnika do budynku, w którym nie uda się podnieść auta na wygodną do naprawy wysokość. Podnośnik jest również rozwiązaniem bezpieczniejszym. Kanał nie zawsze można przykryć, wciąż dochodzi więc do wypadków w warsztatach, w których on się znajduje. Należy też pamiętać, że na niektórych podnośnikach kolumnowych nie da się wykonać części napraw (podobnie, jak niektórych nie da się wykonać w kanale).