Linia diagnostyczna Testmaster – wersja kanałowa umożliwiającą badanie pojazdów o DMC 3.5 t, w tym motocykle, samochody osobowe i dostawcze, przyczepy oraz ciągniki rolnicze.
Linia w wersji kanałowej składa się z trzech podstawowych modułów: rolkowego testera hamulców, testera do badania amortyzatorów oraz płyty zbieżności. Istnieje możliwość indywidualnej konfiguracji.
Wszystkie moduły połączone są do jednostki centralnej, umożliwiającej zapisywanie wyników z badań.
Rolkowy tester hamulców – wersja kanałowa
Opis:
Ocynkowany zamknięty zestaw rolkowy
Napawane rolki o średnicy 205 mm i bardzo niskim stopniu zużycia
Czujniki tensometryczne dwustronnego działania
Szerokość badanych pojazdów ok. 800 mm do 2.200 mm (opcjonalnie 800 – 2.800 mm)
Śruby do regulacji wysokości
Rolka detekcyjna o średnicy 50 mm ze stali nierdzewnej
Przygotowanie do rozbudowy o system pomiaru masy
Modułowy system, wszystkie zestawy rolkowe mogą być częścią linii diagnostycznej
Kompaktowa szafa sterownicza, przygotowana do rozbudowy i aktualizacji
Standardowe wyposażenie w asystenta wyjazdu z rolek
Dwa tryby pomiaru Ręczny/ Automatyczny
Miękki start SOFT START, powolny rozruch
Program do badania elektrycznych hamulców postojowych
Blokowany wyłącznik główny
Tester do badania amortyzatorów – wersja kanałowa
Tester do badania sprawności amortyzatorów przeznaczony jest do kontrolowania amortyzatorów w stanie zabudowanym znajdujących się w pojazdach dwuśladowych.
Tester posiada certyfikat Instytutu Transportu Drogowego o numerze Z15/006/23.
Budowa:
Cynkowana ogniowo płyta podłogowa jest wyposażona w wodoodporne i bezobsługowe łożyska
Obie płyty kontrolne są połączone przy pomocy sprężyn z elektrycznym systemem napędowym. Dzięki pośredniemu napędowi instalacja kontrolna działa bezdźwięcznie i bez tworzenia wibracji.
Dzięki pośredniemu napędowi nie są wymagane także żadne wysokie moce napędowe silników elektrycznych, gdyż napęd korbowy nie musi być bezpośrednio poruszany od dolnego momentu, lecz może wykorzystywać do uruchomienia podczas najwyższego obciążenia, drogę sprężyny.
Dane techniczne:
Wymiary D x S x W
1.160 x 800 x 280 mm
Obciążenie osi, możliwość przejeżdżania
4 t
Kontrolne obciążenie osi
1.4 t
Częstotliwość wyzwalacza
ok.18 Hz
Zakres pomiaru max. uniesienie
100 mm
Moc napędu
2 x 1.2 kW
Napięcie zasilania
3 x 400 V 50 Hz
Doprowadzenie zasilania / zabezpieczenie
5 x 2.5 mm2 3 x 20 A
Płyta zbieżności – obciążeniem osi do 4 ton
Łożyskowana płyta w zależności od ustawienia geometrii kół jest przesuwana do wewnątrz lub na zewnątrz
Płyta jest wyposażona w cyfrowy czujnik DMS
Mierzona jest odchyłka od prostego toru jazdy i jest ona uwidoczniona w m/km lub w mm/m plus lub minus na odpowiednim wyświetlaczu
Brak konieczności posiadania fundamentu, łatwy montaż naziemny przy niewielkiej wysokości nadbudowy 50 mm lub komfortowy montaż w fundamencie
Ocynkowane płyty kontroli geometrii kół mają przyczepną ryflowaną powierzchnię i są wyposażone w stabilne łożyskowane prowadzenie płyty.
Podłączona płyta odprężania osi eliminuje naprężenia w układzie jezdnym i zapewnia niezawodne prowadzenie po śladzie
Dodatkowy czujnik wykrywając obecność pojazdu na płycie przy zerowej zbieżności.