Klasa Premium - profesjonalne wyposażenie warsztatów i SKP

Czym się kierować przy zakupie podnośników dla e-samochodów i e-rowerów?

W podstawowym wyposażeniu każdego warsztatu samochodowego powinien znajdować się podnośnik samochodowy, podobnie sprawa się tyczy warsztatów rowerowych. Co prawda, do awaryjnej wymiany koła może wystarczyć zwykły lewarek, jednak w celu wykonania niektórych napraw lub przeprowadzenia kontroli stanu podwozia, odpowiednio dopasowany podnośnik okaże się niezbędny. W poniższym artykule podpowiemy jaki podnośnik sprawdzi się najlepiej dla e-samochodów oraz e-rowerów.

Specyfika pojazdów elektrycznych

Charakterystyczna dla samochodów elektrycznych jest ich to, że są one znacznie cięższe niż klasyczne auta silnikowe. Dodatkowo, posiadają one wbudowane pod kabiną pasażerską baterie litowo-jonowe wraz z układem chłodzenia oraz ogrzewania. E-samochody posiadają także płaską podłogę, co także odróżnia ich od tradycyjnych pojazdów. Pomimo tego, że baterie w samochodach elektrycznych są odpowiednio chronione przez konstrukcję auta, należy brać pod uwagę, że wieloletnie auto będzie wymagało naprawy lub zabiegów konserwacyjnych związanych ze skutkami korozji. Tu, niezwykle pomocny okaże się profesjonalny podnośnik.

Jakie cechy powinien mieć idealny podnośnik 

Obsługa samochodów elektrycznych i hybrydowych nico różni się od obsługi tych standardowych. Z tego powodu może wymagać użycia specjalnie dostosowanego w tym celu podnośnika. Oto kilka ważnych aspektów, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie podnośnika:

  1. Warsztatowy podnośnik przeznaczony do obsługi aut elektrycznych i hybrydowych powinien umożliwiać ramionom podnośnika unoszenie aut za koła. Dodatkowo zapewni to łatwy dostęp do baterii płasko rozmieszczonych w podłodze auta.
  2. Odpowiedni podnośnik powinien także pozwalać na unoszenie pojazdów za podwozie. Jest to przydatne szczególnie, gdy przeprowadzane są naprawy układu zawieszenia układu kierowniczego, a także układu hamulcowego.
  3. Warto zwrócić uwagę także na prawidłową stabilizację podnośnika, szczególnie w przypadku różnic poziomu większych niż 10-15mm.
  4. W ofertach producentów podnośników dla e-samochodów obowiązują standardy ich udźwigów i wynoszą one najczęściej od 3.2 do 3,5 tony.
  5. Ciekawy rozwiązaniem są także podnośniki stosujące asymetryczne układy ramion, które dzięki charakterystycznej konstrukcji kolumn pozwalają na komfortowe wsiadanie i wysiadanie z auta.

W przypadku e-rowerów, czyli rowerów elektrycznych wspomaganych pedałami skuteczne okaże się z pewnością wykorzystanie specjalnego mobilnego stojaka lub uchwytu. Umożliwi on bezproblemowe podnoszenie roweru bez pomocy innych osób, a także pozwoli na przeprowadzanie prac konserwacyjnych towarzyszących wymianie i czyszczeniu łańcucha.